Jdi na obsah Jdi na menu
 


Kineziologie v praxi

30. 4. 2010

Kde pomáhá kineziologie

Zaměstnání a škola

Každodenní průběh práce/školy přináší s sebou situace spojené se stresem =) Komunikace s kolegy/spolužáky, rozhovory s nadřízenými, podřízenými, nutnost přizpůsobit se nové práci. Kineziologické cviky navrátí chuť učit se, pomohou vytvořit si nový řád práce a povinností a lépe si vše zorganizovat. Naučíte se zacházet se svým časem a tvořivě ho využívat ve svůj prospěch. Mozek se lépe naučí zapojovat levou a pravou mozkovou hemisféru, tím zefektivní proces učení, zapamatování a vyhodnocování přijatých informací. Rozvíjí se kreativita a schopnost  přeměnit svoje nápady v činy. Kineziologie nevnímá pozitivní a negativní stres, ale jen rovnováhu nebo nerovnováhu. Každé rozladění těla přináší našemu tělu stres. Dokonce i pozitivní stres je horší než negativní, protože ho pouštíme k sobě bez omezení (vzpomeňte si, co udělá s člověkem nečekaný přísun pěněz .... ) Kineziologická cvičení navrací ztracenou energii,když  zůstaneme večer nečinně sedět , zíráme na televizi a cítíme se příliš slabí.

Každý z nás chce mít kontrolu nad svým životem. Jakmile si vytvoříme svůj systém přesvědčení, naše problémy se rovnají kontrole našeho výkonu. Soustřeďujeme pozornost na lidské projevy spojené s pocity strachu a bolesti. Vzniklé konflikty se snažíme řešit svůj vlastní prospěch. Jakmile získáme pomyslnou kontrolu, musíme si ji udržet. Výsledkem je nevyhnutelně vzdor a vzdor vyvolává vzdor. Když se podíváme na lidi ve svém okolí nebo v pracovním či školním kolektivu, musíme počítat se vším. Nikdy nevíme, jak jsou "na tom". Nehledě na to, když musíme pracovat vedle kolegy, který podléhá svým emočním výkyvům a nakonec ani nevíme, jak máme s ním jednat. A naše emoce? Dobrá nálada je náhle pryč. Kineziologie otevírá schopnosti konfrontovat se s emocemi ve svém okolí tak, že se nezapletete do svých emocí a že vás nepohltí. Emoce mají za úkol nám v životě pomáhat, měly by nás podporovat a vyvažovat. Emoce=pohyb. Náhled na život se stává pozitivnějším. Přestanou vás hněvat maličkosti, budete přívětivější. Naučíte se sbližovat s lidmi a dáte jim dostatek lásky a volného prostoru, aby i oni se s vámi sblížili a přestali "utíkat".

 SPORT

Díky kineziologickým cvikům si můžete s radostí vychutnat pohyb a být odolní vůči úrazům. Když sportovce svazuje tréma, ani sebelepší trénink mnoho nepomůže. Energie je blokována rozrušením. Se snahou o co nejlepší výsledek se vytrácí radost. Snaha vyvolává stres. Stres si najde základ ve strachu a bolesti. Snaha pramení ze strachu z neúspěchu. Snaha má tudíž negativní základ, který svazuje. Čím více se snažíme, tím více pochybujeme o své schopnosti dosáhnout cíle. Radost z pohybu je pak bojem sám se sebou. U jednotlivce je důležité zaměřit se na centrování a "ustředění" na určitou aktivitu. U týmu, který má fungovat jako jedno tělo se pracuje na soustředění na skupinovou rovnováhu, jemnou komunikaci a harmonizaci daného místa ve skupině.

STRAVA

Platí, že člověk s malou životní energií nemá sílu změnit svoje stravovací návyky. I ta nejkvalitnější strava se míjí účinkem, pokud jsme blokováni. Mnohdy se zbytečně stresujeme stravou samotnou. Co by bylo vhodné jíst a co nám příliš nechutná, ale prý jde jen o zvyk ... Na druhé straně víme, že bychom se měli začít lépe stravovat, ale neumíme naše představy převést do praxe. Pomocí kineziologických cviků dostaneme od jídla "odstup" a přestaneme se zaobírat nutkáním sníst vše, co lednice nabízí. Přestaneme si odpírat různé dobroty, protože najdeme v sobě sílu říci NE, děkuji, už stačí! Pokud potřebujete se soustředit, udržet pozornost a rozvíjet tvořivé myšlení, vypijte sklenici čisté vody, která v těle aktivuje energii a je důležitá pro rovnováhu každé naší buňky. Při nedostatku vody nefungují správně nervové zprávy. Lymfatický systém je přetížen, tělo začíná ukládat toxiny v těle nebo je začne vylučovat například kůží. Výsledkem je neuspořádané a roztěkané myšlení, snížená schpnost pamatovat si. 

ZÁVISLOSTI, POSEDLOSTI, FÓBIE = není jiné volby

Pomocí kineziologie přizozeně a jemně odblokujeme věk příčiny a provedeme příslušné korekce k upevnění nového stavu mysli. Naše nutkavé chování (vnitřní pnutí) ovlivňuje celý náš život a je jedno , jak mu říkáme ....

Pro člověka, který je sužován přehnaným strachem - fóbií z určité věci nebo  situace, je prvořadé vyhnout se jakémukoli opakování bolestné minulosti. Přestože je strach vědomě iracionální, minulost ovládá přítomnost, minulý strach vyvolá intenzivní a parlyzující strach ve vědomí, kdy se emoce vymykají kontrole. U fobického chování se zpracuje minulost tak, aby klientovi nevadila a umožnila mu volbu v přítomnosti.

Závislost představuje "něco", co ovlivňuje naše tělo a jeho metabolismus a trvá poměrně dlouhé časové období. Závislost neboli navyklý sklon chování může představovat prakticky cokoli. Jestliže nám "něco" chybí, naše tělo je nuceno se přenastavit na původní režim, což se následně projeví ve formě abstinenčních příznaků fyzických i mentálních. Závislost nezná budoucnost. Jejím cílem je uspokojit právě teď. Proto je třeba pracovat nejen s minulostí, věkem příčiny, ale i s přítomností.

Posedlost zahlcuje mysl budoucností, z čehož pramení potíže s fungování v přítomnosti.  U posedlostí korigujeme minulost, přítomnost i budoucnost.

 

 

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář